beau-afrika.reismee.nl

Day 18 !

Haaaaiii,

Gisteren is de vrijwilligers week gestart, 2 dagen bij agape de straatjongens. En de andere 2 dagen bij de gehandicapte.

8:30 zaten we op de bodaboda onderweg naar ons project, ik had er echt super veel zin in.

Margaret en ik hebben les gegeven ( met uncle Phillip ) aan de jongere kinderen. Ze zaten maar met z’n 3e in de klas. De andere twee meiden hebben de oudere kinderen les gegeven samen met iemand die daar ook werkt.

We begonnen met rekenen/wiskunde, waar ik in het begin natuurlijk weer niks van snapte ..... Maaar na 5 minuten wist ik wat hij bedoelde, hahahaha. Daarna hebben we Engelse les gegeven, waar ik zelfs nog van geleerd heb. Tussendoor moesten we ook nakijken om te kijken of ze het wel snapte. De 2 jongens naast mij waren erg slim en hadden alles goed, de andere jongen snapte het niet helemaal, maar dat kwam uiteindelijk ook wel goed.

Om 10:45 zijn we naar buiten gegaan om spelletjes met ze te spelen, ballon trappen ( ballon om je enkel doen met een touwtje en die van de ander kapot te trappen ) vonden ze helemaal geweldig, was ook binnen 2 minuten afgelopen . Daarna gingen we touwtrekken, die kinderen zijn ook nog is super sterk. Daarna gingen we annamaria koekoek doen en voetballen.

Om 13:00 gingen we lunchen en om 14:00 moesten ze helaas weer de straat op .

De meiden en ik zijn daarna naar het boys’home gegaan, eigenlijk hetzelfde idee, alleen hier zitten ze gewoon 24/7.

We hebben een rondleiding door hun huis gekregen, zag er echt super goed uit. Je zag ook aan ze dat ze een stuk gelukkiger waren, vet mooi om te zien.

We zijn van 14:00 tot 16:00 spelletjes met ze gaan spelen, puzzelen, twister, zaklopen, yatzee enz & ik heb weer eens met ze gevoetbald tuuk . Dat vinden ze zo leuk met een mzungu meisje.

Na het boys’home zijn we nog naar de supermarkt gegaan omdat we zelf moesten koken, dat was natuurlijk weer eens een gedoe ... maaar is uiteindelijk goed gekomen. We wilden wraps met kip maken, maar ze hadden geen wraps, dus werd het maar een broodje kip.

Na het koken hebben we eigenlijk niks meer gedaan en zijn we rond 22:30 naar bed gegaan.


Kussss Beau.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood