beau-afrika.reismee.nl

Day 12 t/m 17 !!

Heeeeyyy, 

Ik ben er weeeer, dit word wel echt een hele lange blog, dus bereid je maar voor. 

Day 12.......

Dag 1 van de safariiiii, om 08:00 zaten we in de auto onderweg naar Murchison Falls, rond 11:30 waren we aangekomen bij het ‘ Rhino park ‘. Na ongeveer 15 min lopen hadden we de eerst neushoorns al gezien. Een moeder en een baby neushoorn   . We stonden denk ik op 10 meter afstand. Na heel wat foto’s gingen we door om naar andere neushoorns te zoeken, die we snel gevonden hadden. En het waren er weer 2, wel 2 volwassenen dit keer. Dit keer stonden we denk ik 8 meter van ze vandaan, zo gaaaaf. Terwijl ons werd gezegd dat er een kans was dat we ze helemaal niet zouden zien of maar 1 zouden zien. Uiteindelijk zijn we terug gegaan naar het restaurant om te gaan lunchen. Na de lunch zijn we meteen door gegaan naar onze slaapplek, daar waren we rond 16:00. Ik vond het echt VRESELIJK daar. Heb het eerste half uur ook alleen maar gehuild omdat ik het zo vies vondt. We hadden ook nog is geen internet en geen stroom. Rowan, Marlou, Margaret en ik sliepen samen in 1 ‘hutje’. Dat hutje zat VOL met beesten, een super grote dikke spin, kakkerlakken, torren, grote rooie bijt mieren, oorwurmen, sprinkhanen, elk insect wat je je maar kan bedenken, zat er wel. Ik vond het echt vreselijk ! Ik ben snel daarna gaan douche omdat ik me heel vies voelde, wat eigenlijk niet heeft geholpen want voelde me na het douche nog viezer. Verder hebben we daar avond gegeten en zijn we kaartspelletjes gaan spelen. Maaaaaar nu komt de volgende ochtend aan, goshhh, wat een nachtmerrie was dat. Marlou ging naar de wc rond 05:00, ze kwam super snel terug en sloeg op der eigen benen. Waardoor wij 3 wakker werden en vroegen wat er aan de hand was. Bleek het dus, dat de hele wc onder de beesten zat   , en dat er over der hele lichaam van die bijtende mieren zaten, GADVER. Rowan was benieuwd en ging ook maar even kijken, die net zoals Marlou terug kwam, slaan op der eigen benen. Het was best grappig om te zien. Marlou en Rowan gingen allebei niet meer naar bed omdat ze zagen wat voor beesten er IN bed lagen en op en in de klamboe. Margaret en ik moesten allebei zo nodig plassen maar durfde gewoon echt niet naar de wc, dus ons plan was om buiten ergens te gaan plassen, was ook totaaaal geen succes. We waren nog maar net 2/3 min buiten en wij zaten ook al helemaal onder die gore bijtende mieren, na heel veel gegil, geschreeuw en paniek, ben ik me maar gaan omkleden, ondertussen liep onze hele hut onder de beesten met zelfs EEN MUIS. We zijn zo snel mogelijk uit dat hutje gegaan & hebben buiten bij onze bus gewacht. Vervolgens had ik nog steeeds niet geplast, ik had er helemaal buikpijn van, zo nodig moest ik, maar echt no way dat ik naar die gore beesten wc ging daar. Na het ontbijt zijn we meteen weg gegaan. 

Day 13 .....

Na 5 minuten rijden waren we bij de ‘ Chimp tracking ‘ waar ik EINDELIJK kon plasseeeen. Na de introductie van onze gids gingen we dan het regenwoud in ! Er werd ons gezegd dat het niet 100% zeker was dat we de chimpansees zouden zien. Het duurde nog geen 20 minuten en we hadden de eerste chimp al gespot. Precies een boom voor ons. Hij klom op een gegeven moment de boom uit en liep vlak langs ons heen. Onze gids was spoorloos verdwenen omdat hij even op onderzoek uit ging, stonden we dan :’). Dat duurde nog geen 3 minuten of hij was alweer terug hoor. We zijn de chimp gaan volgen en gingen op het geluid af wat ze maakte. Ik denk 10 minuten later zagen we er zoveeeeel, ik denk wel een stuk of 30. Het was zoooo gaaf, de een na de ander die de boom uitklom en voor ons liep. Na een half uurtje kijken, begon er gewoon een chimp te poepen, recht boven ons, dus wat gebeurt er, HAHAHA, een hele klodder zo op Margaret haar hoofd HAHAHA, de rest zat ook onder de spetters en weet ik het allemaal, Inge en ik waren de enige die niks hadden. HAHAHAHA wat hebben we daar om gelachen. We zijn uiteindelijk terug gegaan naar de receptie omdat we nog een hele drukke dag hadden. We gingen geloof ik rond 10:30 weer rijden, naar onze 2e slaapplek, ik hield me hart vast. Was zo bang dat ik weer in zo’n vies hutje terecht kwam. Na een uurtje rijden kwamen we aan, het zag er allemaal al een stuk beter uit, ik had alleen de slaapplek nog niet gezien want die moesten ze nog schoonmaken ......... In die tussen tijd hebben we super lekker geluncht en gedoucht. Toen ik klaar was met douche, was ons huisje ook schoon, toen ik binnen kwam werd ik helemaaaaal gelukkig. We hadden een hele kleine Afrikaans villatje, zoals ik het noemde, een kleine woonkamer, met 2 slaapkamers en onze eigen douche en wc <333333333 & nergens zaten beesten ( laten we zeggen dat ik geen beesten heb gezien ). Om 13:30 moesten we klaar staan, we gingen namelijk met een boot over de Nijl richting te watervallen, ik dacht dat die boottocht maar een half uurtje duurde, dat was helaas niet zo, die boottocht duurde 2 uur. En ik werd natuurlijk weer eens super ‘zee ziek’ :(((. Je kon van alles zien op die boot, we hebben olifanten, giraffen, nijlpaarden & krokodillen gezien. Tenminste eigenlijk heb ik helemaal niet zoveel gezien, want ik stond helemaal achteraan met me gezicht de hele andere kant op, ( dat hielp zei de gids ). Na 2 uur lang op die boot te hebben gezeten mocht ik er eindelijk af. We gingen nu verder lopend naar de watervallen. Dat was wel effe pittig zwaar. Treden bijna net zo hoog als me been zelf —‘. Maar eenmaal boven, was het zeker wel de moeite waard, het was zooo mooi, geen woorden voor. We werden gelukkig helemaal boven aan opgehaald door onze chauffeur. Na een uurtje rijden kwamen we weer aan op onze accommodatie, dat was rond 18:15. Om 19:00 gingen we avond eten, verder hebben we de hele avond bij het kampvuur gezeten. TOTDAT er opeens werd gezegd dat er een HIPPO over ons terrein liep, wij allemaal kijken natuurlijk, leipen er echt hippo’s over ons terrein, 3 volwassen en 1 baby. De baby en 2 volwassenen waren snel weg, maar 1 liep de hele nacht over ons terrein, hoe leeeuukkk. Super gevaarlijk maar ik vond het echt geweldig. We zijn toen rond 22:30 naar bed gegaan omdat we de volgende ochtend 06:15 klaar moesten staan. 


Day 14 ......

Yesssss, vandaag de echte safariiiii, wat had ik hier zin in. Om 06:00 stonden Marlou, Rowan, Margaret en ik al klaar bij het busje. 06:15 daar gaan we dan, onderweg naar het pondje. Het was nog geen 5 min rijden en de pond ging pas weg om 07:00 maarja, beter vet optijd dan te laat   . Daar gaan we dan, met het pondje naar de overkant. Zooo wat had ik hier toch veel zin in. Eenmaal aangekomen aan de overkant, meteen de bus in gesprongen en gaan ! Nog geen 10 minuten onderweg en we kwamen de eerste olifant en giraf al tegen. Na een half uurtje mochten er mensen op het dak zitten, Marlou en ik zijn er meteen op gesprongen en zijn er niet meer van af gegaan. We hebben van alles gezien, olifanten, giraffen, antilopen, zwijnen, buffels, kraanvogels. En er was bijna geen kans om leeuwen en luipaarden te zien. Maaar zelfs die hebben we gezien. Ik was zo blij toen ik de leeuw en leeuwin zag. Om 10:45 waren we weer terug en moesten we wachten op de pond. We zijn gaan rijden rond 11:30 en waren terug rond 18:00 weer terug in het guesthouse. Om 19:00 eten en optijd naar bed, ik was zo moe. 

Day 15 ..... 

Vandaag zijn we een dagje vrij, we zijn naar een souvernir markt gegaan, alweer   . Weer leuke onnodige dingen gehaald. Daarna naar de mega supermarkt. Rond een uurtje of 16:30 kwamen onze begeleiders om de 2 weken door te spreken. Aangezien het onze laatste dag met z’n 6e was. In de avond zijn we uit eten gegaan met z’n 6e. Was super gezellig, veel gelachen. 

Day 16 .....

Vandaag zijn Rowan, Margaret, Laura en ik verhuisd naar een vrijwilligershuis. Wij 4 blijven nog een week langer om elke dag vrijwilligerswerk te doen, Inge en Marlou zijn vannacht om 23:30 terug naar Nederland gevlogen. We zouden gaan zwemmen maar het zonnetje kwam niet door. Dus zijn we gaan lunchen met z’n alle. Ik voelde me de hele dag heel erg ziek en ik heb waarschijnlijk koorts   . Na de lunch ben ik meteen naar bed gegaan en heb ik de hele dag/nacht geslapen. 

Day 17.....

Vandaag ben ik dus nog steeds ziek, FIJN. Dat heb ik weer, ik lig al de hele dag op de bank, ik verveel me dood, ik wil echt iets doen maar me hele lichaam is te zwak. Ik ga ook niet echt veel meer doen fzo, dus heb ik niks meer te vertellen over vandaag ...... 


Zooooo dit was wel effe een heeeel lang verhaal, ben hier ook echt heel lang mee bezig geweest. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Nog een weekje vrijwilligers werk en dan weer naar huisss !! 

Ik spreek jullie morgen weer, doeeeeiii, kusss Beau. 



( er staan waarschijnlijk heel wat fouten in me tekst, maar ik heb niet zo’n zin om alles terug te lezen, sorry alvast    ) 

Reacties

Reacties

Papa

??leuk verhaal, ik heb aloes al gehoord tuuk.
Geniet er nog ff van❤️
Tot snel??

Papa

Aloes???
Ik bedoel alles tuuk. ??

Monique

Leuk Beau om je dagverslagen te lezen!! En wat gaat de tijd snel hè nog maar een week en dan alweer naar huis. Geniet er van mop en tot gauw. Dikke kus! Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood